سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی برای یه سفر لدت بخش

طبیعتا سفر زمانی برای ما لذت بخش و ماندگار خواهد بود که یک سری نکات و اصول را رعایت کنیم، چرا که در سفر با اتفاقات پیش بینی نشده ای مواجه می شویم و از طرفی از حاشیه امن خود خارج شده ایم و با محدودیت هایی رو در رو هستیم.در این مقاله قصد دارم شما را با نکاتی آشنا کنم که با رعایت آن ها، کمک بسیار بزرگی به شما می کند تا سفر بهتری را تجربه کنید.

 

1) همسفران مناسبی را انتخاب کنید

یکی از مهمترین نکاتی که در سفر باید در نظر بگیرید، انتخاب همسفر است. چنانچه همسفر یا همسفران شما از نظر اخلاق و روحیه و عادات با شما تفاوت زیادی داشته باشند، این سفر به هیچ عنوان برای هیچکدام از مسافران لذت بخش نخواهد بود. پس سعی کنید با اشخاصی سفر کنید که رفتار شبیه شما دارند.

 

2) قبل از سفر برنامه ریزی کنید

گرچه خیلی از افراد به سفر کردن بدون برنامه ریزی اعتقاد دارند اما تجربه ثابت کرده که داشتن یک برنامه کلی (نه با جزئیات) سفر را برای شما بهتر می کند. چرا در زمان و هزینه هایتان صرفه جویی می شود و در نهایت بعد از سفر حس خوبی به شما دست می دهد که برنامه را اجرا کرده اید. البته توجه داشته باشید که برنامه تان کلی و انعطاف پذیر باشد چرا که در سفر باید منتظر اتفاقات پیش بینی نشده هم باشید.

 

3) در زمان مناسب سفر کنید

اگر قرار بر این باشد به جایی سفر کنیم که بیش از حد شلوغ باشد و یا اینکه امکان استفاده از تمامی امکانات برای ما وجود نداشته باشد و یا حتی قیمت ها در اوج خود باشند، احتمالا به اندازه کافی از سفر خود لذت نبریم. در واقع این اتفاقات زمانی می افتد که بخواهیم در شلوغ ترین زمان های سال سفر کنیم. بهترین زمان برای سفر روزهایی است که تعطیلات رسمی و high season نباشد. اگر می توانیم بهتر است در غیر از این اوقات سفر کنیم.

 

4) بستن ساک و چمدان

یکی از چالش ها و دغدغه های سفر، وسایل فراوانی است که گاهی همراه خود می بریم. در واقع هدف از سفر رفتن این است که مدتی دور از محل زندگی روزمره خود باشید و مکان های جدید را از نزدیک ببینیم و تجربه های لذت بخشی بدست آورید. بنابراین قرار نیست که در این مدت، سبک زندگی شما شبیه به حالت عادی باشد. بهتر است فقط وسایل ضروری را همراه خود ببرید و از بردن وسایل اضافی خودداری کنید. کپی مدارک شناسایی، نقشه به روز، دفترچه بیمه، لوازم شخصی ضروری و داروهایتان از جمله لوازم ضروری برای سفر است.

 

5) محل اقامت

شاید بتوان گفت که مهمترین و هزینه بر ترین چالش در سفر، همین بحث اقامت باشد. بهتر است قبل از سفر تکلیف اقامت را مشخص کرده باشید. می توانید با توجه به هدفتان از سفر و بودجه ای که برایش کنار گذاشته اید، محل اقامت خود را رزرو کنید. امروزه به راحتی می توانید از طریق سایت های معتبر محل اقامت خود را در تاریخ مد نظرتان رزرو کنید.

 

6) اماکن دیدنی، تفریحی و مراکز خرید

به شدت به شما توصیه می کنم اگر می خواهید سفری با کیفیت را تجربه کنید و از زمان خود بهترین استفاده را ببرید، قبل از سفر به شهر مقصد، لیستی از اماکن دیدنی، مراکز تفریحی و تجاری آن را تهیه کنید. سپس طبق علاقه خود و همسفرانتان، تعدادی از آن ها را برای بازدید انتخاب کنید. برای این کار می توانید از سایت های گردشگری که به معرفی جاذبه های هر شهر می پردازند کمک بگیرید.

 

7) وسیله نقلیه

اگر قرار است با ماشین خودتان سفر کنید، قبل از سفر حتما آن را معاینه فنی کنید و موارد لازم را بررسی و در صورت نیاز رفع کنید. اما چنانچه می خواهید با وسایل نقلیه دیگر سفر کنید بهتر است بعد از قطعی شدن سفرتان، نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایید.

 

8) وسیله نقلیه در محل سفر

فارغ از اینکه با چه وسیله ای به شهر مقصد سفر کرده اید، بهتر است برای گشت و گذار در آن شهر از وسایل حمل و نقل داخل شهری استفاده کنید. با این کار هم در زمان صرفه جویی کرده اید و هم به مشکل پیدا نکردن پارکینگ و آدرس ها برنمی خورید.

 

9) غذا در سفر

یکی دیگر از موضوعات مهم در مسافرت، تغذیه شماست. موضوع غذا از نظر هزینه بسیار انعطاف پذیر است که می تواند در مدیریت هزینه ها به شما کمک کند. هم میتوان با نان  و ماست سیر شد و هم با چلو کباب. اما نکته اینجاست که یکی از جاذبه های گردشگری هر شهری، غذاهای محلی آنجاست. بطوری که امروزه "گردشگری غذا" یکی از شاخه های پرطرفدار در گردشگری است. بنابراین برای اینکه لذت سفر برایتان دو چندان شود، بهتر است غذاهای محلی شهری که سفر کرده اید را امتحان کنید چرا که شاید دیگر فرصتش را پیدا نکنید.

 

امیدوارم که این مطلب برای شما عزیزان مفید باشد و در سفرهای بعدی خود حتما این نکات را در نظر بگیرید. چنانچه نکات دیگری هست که می تواند مفید باشد در بخش نظرات بنویسید.