سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 کاری که در روزهای قرنطینه خانگی با کودکان می توانیم انجام دهیم

ویروس کرونا تا حد زیادی باعث خانه نشین شدن افراد جامعه شده که همین موضوع سبب روزمرگی و سر رفتن حوصله افراد می شود. از مهمترین رده سنی که در خانواده ها باید این روزها به آن ها توجه شود، کودکان هستند.

اگر فعالیت های ما در قرنطینه خانگی آن هم به مدتی نامعلوم کنترل نشود، باعث آسیب های روحی و روانی می شود که کودکان با توجه به آسیب پذیری بالایی که دارند، بیشتر در معرض این خطرات هستند. در این مطلب قصد دارم شما را با 7 فعالیتی که خانواده ها در قبال کودکان می توانند انجام دهند و باعث شوند خلاقیت کودکشان شکوفا شود، آشنا کنم :

 

1) با کودک بازی کنیم

هیچ کاری به اندازه بازی کردن با کودک او را خوشحال و راضی نمی کند. ترجیحا بازی هایی باشد که کودک را مجبور به فکر کردن و فعالیت بدنی بکند نه صرفا بازی های داخل گوشی. بازی هایی مثل قایم موشک، خمیر بازی، درست کردن کاردستی، چیدن پازل، بسکتبال خانگی و ... .

 

2) با او کتاب بخوانیم

زمان خوبی است تا در کنار کودک خود کتاب بخوانیم و فرهنگ کتاب خوانی را به او بیاموزیم. اگر کودک ما به مدرسه می رود اجازه دهیم او بیشتر برای ما کتاب بخواند و اگر هنوز به مدرسه نمی رود ما برای او کتاب بخوانیم و نظرش را در مورد کتاب بشنویم.

 

3) با کودک آشپزی کنیم

آشپزی کردن می تواند یک فعالیت جذاب بخصوص برای کودکان باشد چرا که تجربه های جدیدی به او می آموزد. می توانیم کودک خود را در انجام برخی کارهای آشپزی که مناسب او هستند (مثل هم زدن موارد) مشارکت دهیم.

 

4) حیوانات را بیشتر بشناسد

می توانید با کمک کودک خود نام حیوانی را انتخاب و روی یک برگه یادداشت کنید. سپس از او بخواهید که هر آنچه در مورد آن حیوان می داند را به شما بگوید و شما همه آن ها را بر روی همان برگه یادداشت کنید. در انتها با هم بررسی کنید که کدام اطلاعات کودک شما صحیح و کدام نادرست است و اطلاعات غلط را به او بازگو کرده و تصحیح کنید. همچنین اطلاعات بیشتری را هم به او در مورد آن حیوان بگویید تا بیشتر با دنیای حیوانات آشنا شود.

 

5) کودک برایتان داستان بنویسد

از کودک خود بخواهید برای شما در مورد موضوعی یک داستان بنویسد. ترجیحا در داستان خود از نقاشی هم استفاده کند.

 

6) از درس های کودک غافل نشوید

دیر یا زود قرنطینه خانگی تمام می شود و زندگی به روال عادی خود باز می گردد. چنانچه کودک شما به مدرسه می رود و یا اینکه به کلاس هایی نظیر موسیقی، هنر، زبان و .. می رود از درس ها و آموزش های او غافل نشوید . طبق یک برنامه به آن ها رسیدیگی کنید.

 

7) وقت نظافت اتاق ها است

وقت آن رسیده کودکتان بیشتر روی پای خودش بایستد. اگر تا الان در مرتب کردن وسایل اتاقش و یا نظافت آن نقشی نداشته، بهتر است در انجام این کارها به شما کمک کند.

 

منبع : سایت ژکوند